U Napretkovom kulturnom centru održana XVII. Rasprava o turizmu

U utorak, 13. rujna 2022. godine u Napretkovom kulturnom centru u Zagrebu održana je XVII. Rasprava o turizmu koja je ovoga puta imala za temu „Kako stvoriti, privući i zadržati radnu snagu u turizmu“. Organizator ovoga događanja kao i prethodnih bio je Institut za turizam u suradnji s Hrvatskim kulturnim društvom Napredak i Napretkovim kulturnim centrom.  

Kako je ljetna turistička sezona pri kraju pravo je vrijeme da se pogledaju postignuti rezultati, što je bilo dobro, a što ne i što bi se u budućnosti moglo poboljšati kako bi gosti, a i radnici u turizmu bili zadovoljni.

Ovaj skup po običaju okupio je stručnjake u tom segmentu poslovanja koji bi mogli analizirati i predložiti neka nova rješenja i dovesti do poboljšanja turističke ponude. Uz voditeljicu panela dr. sc. Sanelu Grujo Vrkljan, znanstvenu suradnicu Instituta za turizam, sudjelovali su: Ines Damjanić, potpredsjednica za ljudske potenciale Valamar Riviere d.d., Ivan Gašpert, komercijalni direktor Hiltonovih hotela u Zagrebu i redovni predavač na fakultetima, Siniša Golac, vlasnik agencije Uspinjača posao d.o.o. za posredovanje u zapošljavanju, Petar Lovrić, direktor agencije Kadus privremeno zapošljavanje d.o.o. i Slavko Štefičar, ravnatelj Uprave za održivi razvoj i konkurentnost turističke destinacije pri Ministarstvu turizma i sporta. Panelnu raspravu otvorio je doc. dr. sc. Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam.

Uz izlagače skup je privukao i brojnu zainteresiranu publiku iz područja turizma i medija koji su s aktualnim pitanjima znatno doprinijeli kvaliteti rasprave.

Već zadnjih nekoliko godina jedan od  ključnih problema u hrvatskom turizmu predstavlja nedostatak kvalitetne radne snage.  Struka i znanost često apostrofiraju radnu snagu kao ključni diferencijacijski i konkurentski čimbenik ponude u turizmu kao ključu uspjeha. Naglasak ove rasprave je bio na motivaciji radne snage kao i ponudom uvjeta privlačenja i zadržavanja radne snage u turizmu. Napravljena je i analiza Z i X generacije te što ih motivira da bi njihov izbor bio rad u turizmu. Naravno, ključna uloga su poslodavci, njihova educiranost i spremnost u iznalaženju kvalitetnih rješenja.

Otvorena diskusija iznjedrila je probleme, ali i mogućnosti na koji bi se način oni mogli rješavati na zadovoljstvo radnika i poslodavaca, a kroz to, naravno i njihovih gostiju.